Elintarviketeollisuus-messut

Markkinointimateriaalit

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joiden avulla markkinoit omaa osallistumistasi messutapahtumaan.

Miksi markkinoida messuosallistumista?

Kun kerrot omasta tapahtumaosallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää.

Tapahtumaosallistumista kannattaa markkinoida niissä kanavissa, missä olet tottunut kohtaamaan omat asiakkaasi normaalistikin.

  • Näytteilleasettajan kutsu vakuuttaa – luottamus on jo olemassa
  • Kävijä suunnittelee messupäivänsä etukäteen – varmista, että olet suunnitelmissa mukana

Jotta markkinointisi olisi mahdollisimman yksinkertaista, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit vapaasti hyödyntää.

.Materiaalipankkiin


Hyödynnä tapahtuman somekanavat

 

File:LinkedIn logo initials.png

  • Seuraa tapahtuman LinkedIn-sivua ja jaa halutessasi julkaisuja omissa kanavissanne.
  • Kutsu tärkeimmät asiakkaasi, kumppanisi ja sidosryhmäsi messuille tapahtuman LinkedIn event -tapahtumasivun kautta.
  • Merkitse eli tägää @Elintarviketeollisuus- ja Logistiikka-messut somepostauksiinne, jotta voimme jakaa sisältösi.
  • Käytä somejulkaisuissa hästägiä #elintarviketeollisuus.

 


 

Koska kannattaa markkinoida?

Kävijät eivät osallistu ammattitapahtumiin hetken huumassa, vaan messuosallistuminen suunnitellaan työkalenteriin etukäteen. Siksi suosittelemme markkinoimaan osallistumistanne hyvissä ajoin eikä vasta viimeisellä viikolla.

Heti osastopaikan varattuasi
  • Hyödynnä valmiit markkinointimateriaalimme ja kerro osallistumisestanne yrityksenne viestintäkanavissa (esim. verkkosivut, uutiskirje ja somekanavat).
  • Kannusta myös kollegoitasi markkinoimaan yrityksenne osallistumista messuille.
  • Seuraa tapahtuman LinkedIn-sivua ja saat ensimmäisten joukossa tiedot uusista ohjelmanumeroista.
4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana messuilla”
  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa viestintäkanavissasi. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | Aktivoi asiakkaasi
  • Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Voit kysyä asiakkailtasi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Voit saada arvokkaita vinkkejä messuosallistumisesi suunnittelun tueksi.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | Tuotteet ja palvelut
  • Kerro asiakkaillesi, mitä tuotteita ja palveluja esittelet messuilla.
1 viikko ennen tapahtumaa | Käytännön infot ja tapahtumasisältö
  • Varmista, että asiakaskutsusi ovat menneet perille – tehosta markkinointia omissa kanavissasi.
Tapahtumaviikolla ja tapahtuman aikana | ”Nähdään pian” ja ”Täällä ollaan”
  • Innosta asiakkaasi! Nosta esiin oma messuosastosi ja muistuta asiakkaitasi tulevasta tapahtumasta.

 

Tervetuloa työelämän superviikolle!

Monipuolinen kattaus ratkaisuja: oman alasi ajankohtaisimpien lisäksi nappaat edut ja synergiahyödyt rinnakkaistapahtumista.

 

 

 

Samaan aikaan Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa: